Wraz z nadejściem Internetu, firmy otrzymały mnóstwo nowych i innowacyjnych sposobów nawiązywania kontaktu z potencjalnymi nabywcami.
Marketing e-mailowy może pomóc Twojej firmie w utrzymaniu relacji z klientami. Czytając poniższy artykuł, poznasz wskazówki, które pomogą Ci wdrożyć skuteczną kampanię e-mail marketingową.Upewnij się, że masz pozwolenie od klientów lub potencjalnych klientów przed wysłaniem e-maili. Jeśli ludzie nie chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości e-mail, mogą oznaczać je jako spam, a nawet całkowicie Cię ignorować. Istnieje nawet szansa, że Twoja usługa poczty e-mail może wyrzucić Cię z ich systemu.Daj subskrybentom wyjście. Umieść link „anuluj subskrypcję” w swoich e-mailach lub w swojej witrynie, aby umożliwić im usunięcie się z listy. Powinieneś również skonfigurować swoją listę tak, aby usuwała subskrybentów, gdy określona liczba wiadomości nie spowoduje braku odpowiedzi lub działania ze strony odbiorcy. Dzięki temu Twoje e-maile nie będą irytujące dla bezinteresownych subskrybentów i zachowa Twój wizerunek.Pamiętaj, że Twoja lista e-mailowa ma na celu zwiększenie zysków Twojej firmy. Oznacza to, że każdy e-mail musi zbliżyć czytelników do zakupów. Ogłaszanie ofert specjalnych, debiutowanie nowych produktów i ujawnianie nowych informacji o istniejących produktach to tylko niektóre z taktyk, które możesz zastosować, aby nadać temu rozmachu.Wykorzystaj swój e-mail marketing, aby bardziej zaangażować klientów w inne portale promocyjne. Na przykład zawsze dawaj czytelnikom kilka sposobów, aby dowiedzieć się więcej o tym, o czym mówi każdy e-mail. Zakończ każdy e-mail swoimi danymi kontaktowymi i adresem internetowym, zachęć ich do udostępniania specjalnych promocji za pomocą przycisków „Lubię to” na Facebooku lub skieruj ich do filmu, który pokazuje, jak najlepiej korzystać z nowego produktu.Korzystaj z narzędzi do mierzenia sukcesu Twojej kampanii e-mail marketingowej. Powinieneś dowiedzieć się wszystkiego, co możesz o tym, ile razy czytane są Twoje e-maile, czy czytane są Twoje wiersze tematu, które artykuły piszesz są czytane itp.
Korzystanie z takich informacji może pomóc w przyszłym sukcesie Twojej kampanii, ponieważ będziesz wiedział co działa, a co nie.Upewnij się, że pracujesz z czystej listy.
Dzięki temu czas, który spędzasz skierowany do docelowych klientów. Dotarcie do niewłaściwych klientów nie pomoże, a czysta lista może znacznie szybciej dotrzeć do większej liczby właściwych klientów. Uporządkuj swoją listę i dotrzyj do właściwych klientów!Używaj kolorów i czcionek, które odzwierciedlają Twoją firmę i są łatwe do wyświetlenia. Nawet jeśli treść jest interesująca, trudne do odczytania czcionki i ostre kolory mogą spowodować, że niektórzy klienci odrzucą wiadomość e-mail, a być może również w przyszłości. Używaj tego samego schematu kolorów i czcionek we wszystkich swoich e-mailach.Ułatw ludziom wypisanie się z Twojej listy. Może się to wydawać nieproduktywne, ponieważ nie chcesz, aby Twoi klienci stracili zainteresowanie i odeszli. Jeśli jednak Twoi klienci nie są już zainteresowani Twoimi biuletynami, mogą się denerwować, jeśli nie mogą łatwo zrezygnować z subskrypcji. Podaj duży przycisk lub link, aby klienci, którzy stracili zainteresowanie, mogli go znaleźć bez szczegółowego wyszukiwania.Aby poprawić współczynniki czytania wiadomości e-mail, zaoferuj subskrybentom opcję wyświetlania biuletynów w postaci zwykłego tekstu lub HTML. Zbyt wiele firm wysyła e-maile tylko w jednym formacie, zniechęcając swoich mniej obeznanych z technologią czytelników lub na przemian rozczarowując czytelników, którzy oczekują bardziej dynamicznej prezentacji. Oferowanie każdego biuletynu w obu formatach sprawia, że jest on bardziej dostępny.Internet w ogromnym stopniu przyczynił się do poszerzenia świata biznesu. Jeśli firmy chcą znaleźć i zatrzymać klientów, e-mail marketing jest świetnym narzędziem. Powyższe wskazówki powinny pomóc w skutecznym marketingu klientów za pośrednictwem poczty e-mail.